Wednesday 28 September 2011

Program ibadah korban/akikah sambil menderma

       Sempena Idul Adha yang bakal menjelang tak lama lagi, pihak pengurusan Perkata dan Rays menganjurkan Program Ibadah Korban/Akikah sambil menderma untuk pembangunan dan kebajikan anak-anak yatim di sini. Muslimin dan muslimat dijemput menyertai program yang julung-julung kali diadakan di sini.
       Program ibadah korban/akikah ini diadakan bagi memberi peluang kepada individu yang ingin melakukan ibadah korban/akikah tanpa bersusah payah menguruskan daging sembelihan. Di waktu yang sama daging korban tersebut boleh disedekahkan kepada orang-orang miskin atau anak-anak yatim di sini. Keuntungan dari jualan bahagian lembu korban itu akan digunakan untuk kebajikan anak-anak yatim dan juga untuk menyiapkan bangunan asrama. Ibadah korban ini akan diadakan selama 3 hari iaitu pada Hari Raya Pertama, Kedua dan Ketiga.
       Harga satu bahagian lembu ialah RM380 hingga RM420. Kepada muslimin dan muslimat yang berminat bolehlah menghantar nama dan alamat secara emel (raysalimah@yahoo.com) atau sms ke nombor 014-8224449.  Bayaran harga lembu boleh dibayar tunai (jika berdekatan) atau bank-in ke akaun Bank Islam 03090010025721 atas nama Pertubuhan Kebajikan Tunas Al-Qur'an. Sijil penyertaan akan diberi kepada peserta yang terlibat, insya Allah.
       Kepada muslimin dan muslimat yang telah mendaftar untuk program ini, pihak kami dahulukan dengan ucapa ribuan terima kasih, semoga ibadah kita semua akan diterima oleh Allah Ta'ala. Amin.

1 comment:

  1. As claimed by Stanford Medical, It's really the one and ONLY reason this country's women get to live 10 years more and weigh 42 lbs less than we do.

    (And by the way, it is not about genetics or some secret-exercise and really, EVERYTHING to do with "HOW" they eat.)

    P.S, What I said is "HOW", not "what"...

    Click this link to uncover if this little quiz can help you discover your true weight loss possibility

    ReplyDelete