Sunday 12 February 2012

Gotong royong Puspen Bachok

Program sehari anjuran Puspen Bachok ini diadakan pada 11 Feb. 2012 dan disertai oleh lebih kurang 20 orang pelatih bersama pagawai dan pengiring mereka. Program ini adalah salah satu program transformasi pelatih-pelatihnya untuk mendekatkan mereka dengan masyarakat kelak dan pihak Rays amat berbesar hati kerana rumah kebajikan ini telah dipilih untuk perlaksanaan program tersebut yang julung-julung kali dianjurkan oleh Puspen di sini.
Program tersebut diisi dengan gotong royong membersihkan kawasan, potong rumput dan susun atur pokok bunga/lanskap.  Kreativiti pelatih-pelatih tersebut terselah ketika melakukan kerja-kerja lanskap sehingga suasana persekitaran yang semak pada awalnya kelihatan ceria dan cantik hasil sentuhan mereka. Program ini diserikan dengan persembahan nasyid dan dikir barat oleh anak-anak di sini.  Seusai membersihkan kawasan, suatu jamuan ringan diadakan.  Program ini ditutup dengan ucapan penutup oleh Ust. Azhar Al-Hafiz selaku pengerusi Perkata dan penyelia Rays, Pn. Fatimah menerima hadiah berupa hamper daripada pegawai Puspen.
Harapan kami semoga program ini memberi manfaat kepada Puspen dan juga pelatih-pelatihnya ke arah menjadi insan yang berguna kepada masyarakat kelak. Moga di lain kali pihak Puspen tidak keberatan untuk mengadakan program ini lagi.






No comments:

Post a Comment